När man inte hinner med.. Grattis <3

I fredags var dagen äntligen inne, ett besök på banken och helt plötsligt var vi äntligen husägare ! Med nycklar i handen och där står vi, tänk att vi har köpt ett hus. Hela helgen har verkligen gått åt till huset och vi har mest kommit hem ätit och gått och lagt oss, vi har hunnit med fruktansvärt mycket på kort tid tack vare all hjälp. Henrik har fått slita inne och vi andra har slitit i trädgården, vi köpte ett jättefint hus med en hemsk trädgård. Man kan ju inte få allt här i livet. Men efter 15 vändor till kompstgården med buskar och träd. Kan ni ju tänka er. Bakom all buskage fanns liksom ett hus. Det fanns solljus som huset säkert inte sett på 10 år. Nu har vi bara halva trädgården kvar. Men vi ska nog få fason på de med. Ska bli så kul och se hur de kommer bli när vi är färdiga sen. Längtar som tusan tills vi kan flytta in! Fördel med att vara gravid när man köper hus är att man inte behöver slita lika mycket som alla andra, man liksom hjälper till.. Men ser mest till att de står kaffe och kakor på bordet vid kafferasterna och att disken blir diskad, och så pratar och stör alla som hjälper till! Är evigt tacksam för all hjälp hur som haver...
 
Eftersom våra hjärnor legat helt fokus på hus och bebis och allt där emellan så glömmer man ibland lite andra viktiga saker. Som när min pappa idag frågar om jag tar med tårta hem efter jobbet imorgon, och jag undrar varför. Hade totalt glömt bort att lilla farsgubben fyller år imorgon. Lilla älsklingpappa! Förlåt<3  Jag ska dock ge dig något fint i present om några veckor, vet att du kan hålla ut en stund.. Är så tacksam att du är min pappa.. Att du ligger i garaget och sliter med min bil för att jag är för snål för att lämna in den på verkstad och fixa.. Att du ställer upp i alla lägen.. Att du hjälper oss med huset även fast du jobbar, att du kommer både innan och efter jobbet och hjälper till.. Att du ställer upp och åker på tråkiga fotbollsresor med Henrik, fast ni älskar de.. Att du visar Henrik allt du lärt dig nu när vi renoverar, att du ställer upp på oss.. Att du lärt mig efter alla år att man får slita för att bli stark, att jag idag har blivit en stark kvinna.. Att du finns där när än jag behöver.. Jag är så glad att du är du lilla pappsen. Grattis i förskott <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0