Inväntar bara bebis..

..Oj vad tiden springer iväg...
 
Igår traskade jag hem från jobbet, på långledigt. Kändes ju både skönt och konstigt att jag nu bara ska vara ledig, vila upp mig och vänta in bebis ankomst. Som jag längtat efter denna dagen och sen när den väl var kommen, ja, då vill man nästan inte gå hem. Tiden bara springer iväg när man jobbar och nu kommer den säkerligen gå lite saktare, dock så kommer jag inte behöva gnälla mer över hur jobbigt de har varit, tungt och påfrestande för både mig och bebis. Tänk att det snart är bebis dags. Redan inne i vecka 32. Vi firade iallafall gårdagen och min ledighet med att finaste Henrik kom hem med en stor bukett blommor och sedan bjöd han ut mig på brygghuset. Ryggbiff med goa tillbehör. Vi satt där och redigt kände lugnet, hur mysigt det var och hur sällan vi faktiskt unnar oss och äta ute. Pratade om framtiden och huset och livet.. Var trevligt att faktiskt klä upp sig lite extra, även om utbudet på "finare" kläder inte är något vidare i min garderob nu för min tjocka mage. Men lyckades klämma i mig några utav mina vanliga kläder. Åh vad jag längtar tills jag kan ha alla mina fina kläder igen!
 
Med huset då. Jorå, det går framåt, tanken var flytt i helgen med då "vår" elektriker blivit sjuk så har de hamnat lite efter.. På fredag är det iallafall dags! Ska bli så mys och spännande samtidigt så har de hänt så mycket roligt och tråkigt i den här lägenheten att det känns jobbigt och packa ihop. Ska dock bli så jävla skönt att slippa leva i flyttkaos. Längtar tills vi kommit iordning i huset och man känner sig hemma. Då mår man!
 
Nu ska vi snart unna oss 3rätters! Är bortbjudna imorgon så firar Henriks farsdag idag med lite middag.. Toast skagen, inkbakad fläskfilé med potatisgratäng och cremé brulee till efterrätt. Blir sista gomiddag i den här lägenheten. Åh längtar tills vi får äta finmiddag i huset!
 
'
 
 
Jodå såhär tjock har jag gått och blivit. Och nej det är inte 2, och nej det är inte dax än. Och nej jag äter inte chips varje kväll.. Älskar folks kommentarer när man är gravid. Ingen tänker på att man själv känner sig fet och inte sååå jätte snygg.. TACK för kvinnor som kommer fram och tycker man är liten för och ha gått så långt.. Oftast kommer dom övriga kommentarerna från MÄN. Ja vad vet dom..
 
(Önskar också att sambon visste lite mer om "vinklar" då han oftast får agera fotograf. Ja vissa vinklar är man ju smalare och tjockare i. Sambon hittar alltid den sistnämde och jag lyckas alltid se ut som ett hus... Ja vad vet han som varit smal hela livet..)
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Bella

Du är alltid fin mitt hjärta! 😘❤️

2014-11-11 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0