fortfarande renovering här hemma

Åh jag tycker så synd om Henrik som sliter som ett djur i huset.. Medans en annan knappt orkar laga mat och styra här hemma. Så ska han både hjälpa till och renovera. Är så evigt tacksam för mina föräldrar som hjälper till fast dom inte alltid vill.. Som lilla pappsen får vara här och slita. Och mammsen som kom hit och hjälpte mig och storstäda, handla mat, sätta upp julpyntet och riva tapteter och måla ett bord. Det finns så mycket som vi har att pyssla med även fast det känns som vi redan gjort så mycket så är det såå mycket kvar. Henrik slet från 6 till halv 12 igårkväll med källaren. Så förhoppningsvis kommer det snart upp tapeter och vi kan äntligen få lite ordning där nere.
Min största sysselsättning idag har varit i tvättstugan. Har äntligen tvättat upp skruttens alla kläder och lakan som legat där och väntat. Är så mysigt och pilla med små små pytte plagg och små strumpor och mys. Tänk att de ligger en knodd i min mage som ska bära dom. Förstår nog fortfarande inte. Fast det känns skönt att vi börjar komma iordning lite iaf. Nästa vecka hoppas jag vi får hämta vagnen och att skötbordet jag vill ha ska komma in på lager på hemsidan. Sen är jag nog så gott som redo. Så det är en lättnad. För tiden springer ju iväg. Har inte packat BB väskan än men litar på att skrutten kommer stanna ett tag till. Tänk att det redan är december på måndag och första advent imorgon. Den månaden kändes såååå långt borta ett tag men nu är den här. Vet att den bara kommer springa förbi. Samtidigt vill man att det ska gå undan men sen vill jag fortfarande njuta lite till utav allt. Men man känner att det börjar bli en stor bäse där inne och att det börjar bli trångt. Är ju knappt cirkus 5 veckor kvar.. Jag är såå nyfiken på vad du är för skrutt som gömmer dig där inne!!
 
..Förresten måste jag klargöra en sak, Jag ljög lite tydligen när jag skrev att Henrik gjort sin gesäll efter 2500 timmar.. 4000 till för att vara exakt så nu vet ni hur hårt han slitigt för sitt gesällbrev! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0