En vecka i hus !

Imorgon har vi bott i huset en vecka. En helg med stress.. Som jag förhoppningsvis inte behöver känna på många många år igen. Tänk att det redan gått en hel vecka. Känner mig fortfarande inte som hemma nattetid, men dagarna, ja då älskar jag huset för var dag som går. Önskar bara att allt vore klart, att vår trädgård inte såg ut som ett gyttjebad för grisar, att vår källare hade fina tapeter och pappen kunde vara borta, att huset speglades lika fint på utsidan som insidan. Ser ut som tattarna bor här på utsidan, sen välkomnas man med så mycket värme och kärlek på insidan. Älskar det verkligen. Allt vi gjort, alla möbler . Det är så jag vill bo. Tänk att det precis blev som man tänkt sig. Till o med så bebisrummet snart är klart. Då kan jag börja tvätta, packa upp och bona in. Bara tapteterna vi ska vänta med. Det ska vara ett "könsrelaterat" rum. Blir det en tjej, rosa. En kille, blått. Inget mer beiget eller vitt eller brunt eller grått. Som resterande av huset går i. Vitt, beiget, brunt och trä. Nä det ska vara en färgklick. Och när allt annat kommer vara klart kommer det inte ta några längre tider för sambon att smälla upp lite tapeter ;)
 
Önskar jag hann med och orkade mer här hemma, att jag var till nytta. Känner mig liksom som "tafatt" för jag inte kan göra någonting pågrund av smärta. Men utav allt ont kommer något gott. Som jag längtar. Att vi redan kommit in i v.34 idag. Sex veckor kvar, "48" dagar ( man kan ju aldrig vara säker.. även om jag och henrik kom på exakt datum;) sen är vi 4 här hemma. Du får gärna komma tidigare lilla älskling, bara inte på julafton eller där emellan.. haha. Annars är du välkommen när som!
 
Måste även säga att min stora älskling är så jäkla duktig! ÄNTLIGEN! har du tagit gesällen älskling, äntligen är du färdig målare! 2500 timmar med slit och kämp så är du äntligen klar! Fasen vad du är duktig! Så jäkla skönt!
 PUSS&KRAM
 
ska försöka slänga in bilder på huset så fort jag känner mig nöjd, fortfarande små fix som fattas som fönsterbrädor tex.. Men sen! Oj vad jag ska skryta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0