Vägen visar framåt..

En datorfri paus innebar en hel del mer tid på gymmet istället. Är sjukt nöjd över mig själv denna vecka som gått över både dieten och med träningen, hunnit med flera vändor på gymmet, en runda i bassängen och en utomhuslöptur. Vet inte när det gick så lätt sist att springa utomhus. Min kropp har kännt så tung och knäna har kämpat med häromdagen flög jag fram. Alltså känslan var obeskrivlig av lättnad. Lätthet och njutsamt för en gångs skull. Så nu vet jag att min kropp och jag orkar, vilket känns skönt. Träningsvärken har verkligen hängt med nu i slutet på veckan och det känns riktigt gutt. Skönt när man känner att något man kämpar för ger resultat, att man känner att det funkar. Att man känner att kroppen mår bättre.
 
Blev en runda till Vimmerby idag med mamma och pappa. Och även där, i provhyttarna, kändes det bra. Man kläder satt bra, jag kunde gå ner en storlek och en väns mamma tyckte jag hade blivit såå smal, haha vet jag inte om jag håller med om , men kul att det märks och det boostar en lite extra. Man liksom vill mer. Visst att man kan "fuska" lite, absolut inte dock dom dagarna jag 5:2:ar. Då är jag i full fokus. Inget sötsug , inget hungersug. Jag vet vad som ska ätas , hus mycket och sen är det bra. Det är när man äter all "vanlig" mat sötsuget sätter in. Man unnar sig. Måste verkligen bli bättre på de "vardagliga" dagarna. Men kämpa måste man och har jag klarat mig riktigt bra en gång innan så ska jag klara mig igen, denna gången långsiktigt och inte lägga av när målet är mått. Framtiden är nu. 
 
Tacksam för  sambon som orkar ställa upp för mig när man kämpar vissa dagar. Men snart ska han få unnas. Och så fort vi hittar en resa ska vi ta en solsemester ihop, kosta vad det kosta vill. Bara njuta och sola och bara vara. Och hoppas på ännu en semester i vinter. Åh vad året kommer bjuda på underbara saker. Man måste bara få längta lite. 
 
 
Jag har nog aldrig varit i så bra form som till min bal och studenten, inte träningsmässigt och psykist iallafall. Det var blod, svett och tårar men så värt.. Är så satans nöjd med varenda bild och det var det jag ville vara med. För all framtid. Men det innebar alla dagar på gymmet och en god kost. Men har man bara ett mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0