USA del 7, San Diego & Sea World

åh vet inte vart jag ska ta vägen.. eller vart jag ska börja. 
 
Efter en heldag i bilen trillar vi in på hotellet där vi ska spendera våra sista dagar i staterna. Vi drog till köpcentrumet en dag, shoppade loss (vi gjorde iochförsig inte mycket annat än shoppade).. Andra dagen Sea World och 2 avslappnande dagar nere vid beachen. Har nog aldrig njutit så mycket som då att ligga på en sandstrand på en handduk. Hatar stränder, är verkligen en poolbrud! Inget grus/ sand och bröte i håret,händer,fötter eller på handduken..  Inget saltvatten på mig. Men nu, nu längtar jag tillbaka.. Till stranden och bara ligga där . Vi köpte en weakbord och åkte ute i dom massiva vågorna ( vi och småbarna).. Vågorna var så kraftiga att vi fick nog vårat starkaste minne från när vi höll på att "drukna" .. Jullan och jag lyckades hamna under en dundervåg, som två små vantar flög vi omkring under vattnet och jag lyckades riva och slå julia flera gånger.. Man hade liksom ingen kontroll på kroppen. Och så fort vi kom upp till ytan kom en våg direkt efter. Usch. Otroligt att föräldrar låter sina småbarn vara ute bland vågorna när knappt vi 2 klarade av dom. Vi kan fortfarande prata om det hur satans läskigt det var! Vi varvade badningen i havet med pizzaslicar och lite cola i friggolitmuggar ( bästa thing ever! Muggen stog i solen heeela dagen och det var fortfarande is i muggen när vi åkte hem!) och så frozen youghurt såklart! 
 
Sea World var en sak i sig alltså. Vet inte om jag varit så intresserad innan av sånt men oj så kul det var.. Klappade en delfin. JAA jag sträääckte mig så jag höll på att trilla i poolen.. "Vänta tills delfinen kommer till dig", skitsnack. HÄR skulle klappas! Vi såg delfinshower, Späckhuggare, klappade rockor och höll i sjöstjärnor. Vi tittade även på isbjörnar, sköldpaddor, pingviner och hajar. Alltså man sög bara in allt som var där och njöt. Och längtade hem lite extra till min lilla råtta. Ja, dit skulle jag lätt åka igen. Och njuta. I 40 graders värme. haha vad vi svettades. vilken värme..
 
 Man blir så imponerad av vad djur kan lära sig.. Så duktiga!! Späckhuggaren var våran favorit. SÅ HÄFTIGT! Lyckades sätta oss i "wetzone" Hur blött kan de bli ..? haha, BLÖTT!
 
 
Det var nog de flesta USA bilder, eller verkligen inte. Men sista albumet får bli nu.. USA gav mig, kärlek, värme, vänskap, vänlighet, en ny mig, ett nytt perspektiv, stärkte mig, lärde mig mer om mig själv, en stort beslut om framtiden som jag föralltid kommer koppla dit, en fästman, en FET bränna & sist men inte minst GLÄDJE& världens bästa minne! Jag skulle göra denna resa tusen gånger om. Kommer aldrig någonsin prata ont om staterna. Vi ses i framtiden, förhoppningsvis snart. Du ska få träffa min familj, för dig ska jag visa vem jag blivit som vuxen. Tack för att du visade din bästa sida. TACK FÖR ATT DU ÄR DU! Vi ses snart igen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0