overthinkig kills the happiness

Vilken lördag, och än är den inte slut! Solen har glänst med sin närvaro exakt hela dagen, vi har hunnit med att gå på stan i Vimmerby och ett besök hemma hos min kusin och hans familj i deras nya hus. Handlat och planterat blommor här hemma och precis varit ute på en mils promenad med det bästa jag har, inte Henrik nu då utan min lilla vovvsing. Lilla älsklingen, men vad vi njöt.
 
Att känna känslan att solen strålar mot ens vita bleka ansikte, fåglar kvittrar och vattnet siprar i bäcken. Är egentligen inget för ensam promenader när dom blir sådär långa men med musik i öronen och dessa underbara läten kan man verkligen njuta och fundera en lång stund över livet. Det finns liksom två saker jag hann och fundera riktigt länge över som jag önskade jag kunde ta tag i och göra, orka och lägga manken till. Det ena är att skaffa en motorcykel och körkort. Den andra är att börja boxas. Inte mes boxning utan skulle gärna testa i en ring mot någon och med tunna handskar . Tänk vilken enorm befrielse och få puckla på någon för en timme och släppa ut alla agritioner.Är nog precis vad jag skulle behöva ibland.( Och defitivt just nu när min mobil får PSYKBRYT!)....
 
Och det här med MC, ska väl ta och erkänna att nu när vi ser på Sons Of Anarchy blir man ju extra sugen på att köra motorcykel, nästan så man tror att man kommer gå med i en hård MCklubb och bli en gangster.. Det blir man ju inte. Men det är något extra med att köra MC, vinden fläktar rejält i håret, man blir ett med vägen och kan njuta på ett helt annat sätt. Och sen är det ju lite bad ass att köra, om man nu kör en grym och ingen mespropp mc. Det enda orsaken till att jag inte skaffar är väl att man måste ta körkort till den, kör gör jag redan lite smått med pappa.. Lite fuffens här och där, det är väl tur man bor i Dalen. Riktig fördel med och bo i ett litet samhälle, man får mera frihet och får "testa" mer saker..Det man fasar för är väl krascherna mest, ogillar t.o.m när min pappa är ute med sin och åker själv, händer mycket olyckor när man kör dessa fordon.. 
 
Ja det var två av alla miljoner tankar man hinner med på en timme.. Läste att " overthinking kills the happiness".. Ja och jag är verkligen en "overthinkare".. kanske stämmer.
 
Nu ska jag vrida och vända på vad jag ska köpa för ny mobil. Min har gjort sitt.. Kom med förslag. Lutar mot Iphone 5 eller Samsung.. KAN INTE BESTÄMMA MIG.. hatar ny elektronik..
 
Nyårsafton 2013 !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0