energigivande solstrålar..

tack ska ni ha för att ni valde att kika fram idag, efter en riktigt tidig morgon gav ni en knuff i rätt riktigning.
 
Att gå upp vid 02.50 var längesedan, tänk när jag gjorde det var eviga vardag, förstår inte hur jag orkade leva ens, vilket jag knappt gjorde.. Men man hinner med så mycket mer, redan vid halv 12 idag gick jag hem för dagen efter lite mer än 8 hektiska timmar. Tur att semledagen endas är 1 gång om året. För eftersom vi hade beställningar på "bara" 800 semlor så har jag inte gjort mycket annat idag.. Kan de där nu, med att baka , jäsa och vispa litervis med grädde, om någon undrar alltså.
 
Att solen kan ge sådan energi är härligt iallafall. För när jag gått hem för dagen, tog jag tag i mitt liv. (Planen var egentligen ett par timmar till i sängen) men så vart inte fallet. Jag drog på mig löparkläderna, kopplade vovven och gav oss ut i naturen, ett par km kändes gutt. Och när vi kom hem tog vi båda bilarna ner till mina päron för årets första vårtvätt och städning. Pärlan ser ut som ny igen. Även sambons bil fick sig en avdammning. Och sedan var det bara hem i duschen för att efter det överraska sambon med Raggmunk. 
 
Dom enda gånger jag suttit ner har alltså varit vid toalettbesök och vid bilresor vid detta laget. Så ni kan ju förstå att jag efter middagen knappt kunde resa på mig. Så nu ligger vi i soffan, jag och min bäbis. 
 
Nu väntar vi in pappsen i det här hushållet, för när han kommer hem, då slinker årets sista semla ner framför Ravenswood och tända ljus. 
 
Har ni ätit semla idag? Dagen till ära. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0