1:a Juni

Jag har ju sagt att jag längtar tills juni är över för juni kommer vara en sån händelserik månad men fasiken alltså, är den redan här? Är vi redan i sommarmånaden Juni?? Vart tog dom 6 första månaderna vägen på året? Månaderna och veckorna springer förbi verkligen.
 
Vi startade denna ljuva lediga söndag med en promenad i solen, njöt rejält av värmen som försvann efter en stund men då hade vi redan hunnit hem. Har ätit lite söndagsmiddag med hjärtat och om en stund kommer mina päron hit på en fika. Ska bjuda på hallon och rabarberpaj med knäckigt täcke. Mums! Haha det är mest det knäckiga täcket och vaniljsåsen jag är ute efter, är verkligen inget paj-fan egentligen. Varm frukt och jag är ingenting som går ihop. Helst ska det vara choklad när det gäller fika. Eller bulle med vanilj i olika former.
 
Igår var ju mitt största projekt på länge , bröllopstårtan, och den blev kanon. I mitt tycke! Har ju inte hunnit prata med brudparet än men en av gästerna på bröllopet hade sagt att alla tyckte den var kalas och fin. Då släpper en liten sten.. haha. Smaken är verkligen fräscha sommarsmak med vanilj, jordgubb och lime. Ska försöka slänga in lite bilder, blev lite knappt om bilder när man hållt på med den i 2,5 timme och ska in i kylen. Ingen höjdare med dessa stortårtor på sommaren. Man vill ju inte att tårtan ska smälta precis.. Men såklart att alla vill gifta sig på sommaren ;) 
 
trevlig första juni på er! 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0