Mitt i all sorg och glädje

här ekar det minst sagt.. Mina tankar har varit på helt andra ställen den senaste tiden då vi haft mycket nytt och förväntansfullt att se fram emot men också sorg i familjen. Imorgon är det exakt 2 veckor sedan våran älskade lilla vovvsing valde att lämna jorden.  12,5 år gammal och så mycket kärlek . Men hon fick stillsamt somna in i mammas och pappas säng. Men så mycket sorg och kosntiga känslor efteråt. Man vet att tiden var dags. Men ändå lämnade hon med stora minnen och längtan över att hon genast skulle komma tillbaka. Tänk så mycket kärlek ett djur kan ge. Lilla snutte Kiti. Tänk att jag valde dig endast 9 år gammal. Längtan att få hämta hem dig till våran familj. Och alla år och alla spår i hjärtat du satt. Så mycket glädje. Som jag saknar dig. Du kommer föralltid vara min första hund och minnena av dig kommer alltid finnas med mig. <3
Föralltid i mitt hjärta <3
 
Mitt i all sorg har vi även upplevt mycket glädje. För 8 veckor sedan fick jag och Henrik reda på att vi väntar en liten bäse. Jag ville skrika för hela världen och dela med mig av all glädje genast då och nu. Men vi väntade lite och berättade för våra familjer på Mors dag. Det var en lycklig Mormor som satt och grät när nyheten kom. Det har varit känslosamt men lyckligt att veta att vi väntar en liten. Jag har ju varit sjuk och fick veta att jag kommer ha svårt för att skaffa barn i framtiden om jag ens kunde få. Så det var ett väldigt lyckligt plus som var på stickan! Även om det känns overkligt så längtar vi rejält. Nu vill man mest att magen ska synas lite så man slipper se små tjock ut och att det ska börja röra sig där inne. Snart har vi redan passerat 4 månader. Tiden rullar verkligen på och i Januari blir vi 4 i familjen! <3
 
Det är svårt att sätta ord på så mycket känslor som snurrat men ändå skönt att släppa bombarna som ligger och gnager. 
2 veckor kvar tills jag går på min första riktiga betalda semester och vi ska njuta tillsammans. Kikar på lite resor som vi kanske ska sticka iväg på och en utomlandsresa i höst. Man måste passa på och njuta av bara oss innan vi blir fler. Skulle vara så härligt att bara ligga under ett parasoll med en bra bok och njuta av solen som steker och vindar som fläktar och äta god mat och bara vara. För svensk sommar är inte mycket att ha !
 
Älskade du <3
 
PUSS och KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0