5:2 & tankar.

3:e veckan på 5:2 och jag är inne på sista dagen utav 2 idag.. Konsten att alltid vara hungrig. Välja rätt mat så du får i dig mer, och orka med en hel vardag. Brukar oftast funka fint eftersom jag kör på arbetsdagar då jag jobbar eftermiddag. Idag fick jag byta pass med en sjuk arbetskollega så min sista dag blev en förmiddag. Det är liksom svårt att INTE äta saker när man går hemma från klockan 14. Och gå upp tidigt och "svälta" är inget som går hand i hand. Humöret liksom tryter och allt går emot en när man väl börjat. Städade idag te.x vad tror ni inte händer, jo visst fan välter allt svabbvatten utöver hela hallen. Då skrattar man liksom inte. Man får liksom gå och samla sig och ta FLERA djupa andetag..
 
Vet inte om jag känner att jag gått ner i vikt. Känner mig iallafall lättare och bättre. Det är väl tråkigt att det ska behövas sånna här drastiska förändringar för att kroppen ska sammarbeta och fungera. Jag älskar ju liksom Mat. Skiter fullständigt i om jag inte får äta "socker". Men mat.. tråkigt att behöva dra ner på saker man älskar. Ibland känns det som att det får bli som det blir. Det är ju liksom inte så att jag väger 200kg, men ändå. Att man enligt kurvan ska vara "smal" och inte få njuta av livet. Jag har liksom endast detta liv att leva. 
 
Det känns iallafall skönt att jag inte sopar saker under mattan längre. Att jag står på mig. Att jag tar tag i saker och bryr mig om mig själv. Vad är betydelse i livet när man inte uppskattar saker och mår dåligt i livet? Ja inte mitt liv längre iallafall. Jag tog tillbaka det som var mitt och jag överlever bra själv.
 
Det blev visst lite djupare än bara 5:2. Men nu vet ni hur det går. Jag äter oftast under 500 kcal för att veta att jag inte gör ett överskott på för mycket och äter jag något fel så har jag oftast ca 50 kcal att spela med. Det blir helt enkelt mycket ägg, kycklingfilé och ägg. Ja . Och kanske lite blomkål. Men hellre mat än shakes. Shakes får min mage att vända sig. Smidigt men fruktansvärt avskyvärt. Usch.
 
Imorgon är det fredag, då ska jag njuta med sambon i soffan som aldrig förr. Jag längtar!
 
Ibland blir det lite rörigt. Men idag vill jag ha det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0