När tårarna faller..

.. det var kul tills nu.. herregud nu kommer verkligen känsliga perioder. tittade mig själv i speglen idag, gör jag ju varje dag iofs men inte kroppsligt.. eller kroppsligt men idag tittade jag på hela magen. vet att jag har fått bristningar och även om dom inte är många och även om dom inte är stora.. men fan alltså vad ledsen jag blir att kroppen blir så förstörd. Och alla säger att man får något fint, givetvis, men min kropp..... Och alla kilon man kan gå ner, du går ner på amning och man går ner tjat hit och dit. Är så jävla orolig att det inte kommer vara så lätt..Att mina kilon kommer stanna kvar, klart jag ska röra på mig. Men är ändå rädd att dom kommer stanna kvar, hur min kropp kommer se ut och hur mycket de kommer hänga här och där. Får väl svälta mig om inte annat. Förstår att folk får ätstörningar.. Älskar mat men just nu känns de som min kropp suger upp varenda socker och kolhydrat som kommer i den.. Som en svamp som aldrig vrids ur.. Bara stannar kvar och suger upp ännu mer.. Barnmorskorna hjälper ju inte.. Tror du att du kan hålla igen vid jul? JA VISST !!!!!!!! Helvete jag ska sitta med en apelsin och se när alla andra frossar julmat. Vill inte ens ha jul nu, vill bara att skiten ska vara över. Klart man äter vid jul, men vem i helvete har sagt att jag vräker i mig?? Orkar liksom inte mer.... Tänker fan inte väga mig mer. Vill bara att det ska vara över, att bebisen ska vara ute och jag inte behöver gå upp ett kilo till, vill kunna röra mig... inte känna mig som en 90 årig kärring och världens foglossning. Helvete vad ledsen jag blir..... Grät nog en halvtimme förut. Vad hjälper det. Har liksom inte släppt på tårarna innan och vad de hjälper till vet jag inte. Men forsade gjorde dom.. att det ska vara så känslomässigt att gå igenom en graviditet.. Förra julen..Tänk att det är jul om tre dagar bara..

Kommentarer
Postat av: Antonia

Klart du kommer gå ner, men tänk inte på det nu. Det löser sig! Bristningarna kommer blekna. Visst går du ner i vikt av amningen, då kan du äta mer än vanligt men man slutar amma någon gång också och då är det heller inte så lätt, men allt det där löser sig eftersom. Fokusera på din bebis och lägg din energi på något annat och sluta fundera på vikten. Det viktigaste är att du och din bebis mår bra och att ni är friska, alla 3 :-) ha det gott och god jul!!

2014-12-22 @ 08:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0