Längtan

Tänk att man kan längta efter någonting som inte finns. Som man ännu inte vet någonting om. Men ändå vill ha så gärna. Att jag längtar efter framtiden. Efter att få veta vad som komma skall. Att längta efter någonting jag kommer sörja. Att jag inte kan njuta av det som finns. Att tänka att man vill ha det som ska komma, någon gång i livet. Men inte njuta av nuet. Fokusera så mycket på det jag vill ha, inte det jag har. Att framtiden kommer spela så stor roll. Att jag vill veta hur mitt liv kommer se ut om 40 år. Att jag kan längta efter något som också kommer betyda att jag kommer mista någon annan. Att tiden ska flyga när jag redan nu har tidsångest. Att jag inte får tiden att räcka till samtidigt som jag vill att tiden ska försvinna. Att fokusera på minuter, timmar, sekunder och ha denna ångest. Men samtidigt som jag vill att tiden ska fly. Att längta efter ett liv i framtiden. Att veta att jag längtar efter något som kommer ge mig mer ångest och mer tidspress. Att försöka släppa taget. Att försöka leva i nuet. När allt jag vill är att veta vad som komma skall...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0