Kämpa bör man annars dör man

Alltså vilken vändning på en riktigt skit dag! Inte nog med att vara tillbaka efter en härlig liten "semester"vecka så har det varit ett mindre krig på jobbet. Ibland blir jag riktigt ledsen över hur mycket skit jag får ta och hur mycket energi en viss person suger ur alla rum på jobbet. Tänk om livet vore rättvist. Nog för att jag vet bättre och inte borde ta åt mig, kommer man inte undan och suger upp alla dåliga kommentarer den här personen fäller. SÅ TRÅKIGT ! Jag borde veta bättre, det här är inte något föralltid, men man kan ändå inte undgå dessa dåliga vibbarna. Om ändå livet vore enklare, att vissa gick enligt lag och jag inte behövde kämpa för minsta lilla lagliga rätt jag har. Buu...
 
Hur som haver avslutade vi, lilla familjen, dagen med en löparrunda. Ska vara ärlig så var den egentligen inte lång, inte snabb, men hem kom jag! 4 ynka kilometer, men satans så nöjd jag är! Är världens sämsta ute löperska , föredrar inne och på löpband. Men idag gick det, med sambon bredvid och snuttan med glädje framför. Hon är en liten suris innan hon kommer igång men efter ett tag sprider hon så mycket glädje och kämparglöd när hon studsar fram på vägen.. Slänger lite kottar om hon har tid för en paus och sen glatt springer vidare. Åh vad du ger kärlek, älskade djur <3
 
Vi avslutade våran runda med ett magpass och några armhävningar i extra rummet. Hade någon gått förbi hade dom lätt trott att vi gjort något annat, men icke ! Här kämpar vi för beach 2014! Får försöka hålla i tempot sambon har som kör en variant av Paolo Roberto 15 minuter. Den mannen! Där snackar vi diciplin över sitt psyke ! Ska försöka intala min psyke något liknande. Tv ska vara en belöning, godis är till för helger. Söndag är ingen äta upp sista godiset i skålen dag, inga sena tvnätter. Sova är guld! Sovmorgon är lyx man unnar sig på helgen. Cykla till jobbet om det inte regnar( ifs är regn inget man dör av !).. Ja positivt tänkande över en hälsosammare livstil! 
 
Jag klappar mig på axlen idag igen! Jag hade likaväl kunnat ligga i soffan efter en dålig natt och dålig arbetsdag. Men jag snörade på mig löpardojjorna trots allt! Och ingen mörk  choklad idag!! ÅH vad jag har velat stoppa en ynka bit i munnen, men ICKE! Mot ett hälsosammare LIV!

Kommentarer
Postat av: linuskamp.blogg.se

Nu vet jag ju inte vad det gäller, men ta inte åt dig Mimmi!! Du är kanon duktig på det du gör & låt inte någon trycka ner dig vad det än gäller!
Stor kram Sara <3

2014-04-22 @ 21:52:11
URL: http://linuskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0