Första akutbesöket med thildy

Åh skäms för er stackare som inte fått läsa något nytt här på flera veckor men så är det när man jobbar, tränar och försöker ha ett socialt liv! Har hunnit bli 20 bastare nu och är inte längre tonåring, känns ju.. Som ingen större skillnad iaf!

Igår efter jobbet blev det en mer härjig dag än jag tänkt mig, vi skulle få främmat vid 5 och de räckte tyckte jag med att hinna laga mat och fixa sig. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig då jag kommer hem och sambon berättar att mitt lilla hjärta är konstig i ögat. Mycket riktigt så kollade hon knappt på de och irriterades av de och de var precis grumligt och dåligt! Slängde mig över alla telefoner och började ringa runt, först till grannen sen till 700 veterinärer typ utan att någon svarade.. Fick tag på en till slut i Vimmerby så han tyckte att vi skulle åka direkt! Bara slänga sig in i bilen och vi var där på mindre än 20.. Han märkte att något inte stämde och kollade ögat och hällde i massa glurr. Ser då att lilla hjärtat har två stora revor i ögat. Så bara till Apoteket o hämta ut massa medicin och ge henne. 750 spänn på 10 minuter. Bra timlön dom där veterinärerna har! Men bara vårt hjärta blir bra igen så får de kosta vad de vill! Efteråt gick vi till djuraffären och så fick hon välja lite tröstgodis och äta på! Men allt verkade iaf inte så farligt och hon ser genast bättre ut i ögat idag!

Ja på tal om annat, sitter just nu i bilen påväg mot Ullared äntligen ! Har längtat att bara åka iväg och handla loss i flera veckor och nu är vi påväg! Glömde dock min väska hemma i hallen, haha, hur lyckas man? Inte ett öre med mig. Så idag får pojkvännen betala !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0