USA del 2,HOLLYWOOD

Hollywood.. Åh vad jag älskade Hollywood, älskar kanske man ska säga!Längtar varje dag tillbaka till vårt underbara hotellrum på Loews. Kunde verkligen inte bott bättre. Precis utanför dörren till vårt hotell fanns ett shoppingcenter och på streetan så låg Walk of Fame.. Vad vi har traskat på denna gata. Upp och ned fram och tillbaka.. Ni förstår nog inte hur lång den är, vi hann inte ens med hela och när vi åkte våra rundturer i bilen så hittade vi ännu mer stjärnor som vi inte gått på. Hollywood är så mäktigt, så stort , så fint. Bara älskar att kolla tillbaka på bilderna, finns nog inte en enda bild som 1 av oss 3 inte kisar på. Åh vad solen var stark ! 3 veckors underbart väder och sol. Man ser verkligen hur lyckan lyser igenom hela ansiktet på bilderna på oss. älskade usa. du gav så mycket kärlek på så lite tid. vill tillbaka direkt!
Walk of fame. Precis utanför hotelletsdörr fanns ett underbart shoppingcenter och utanför shoppingcentert fann man walk of fame. nätterna långa mötte man look a likes och danser och artisteri.. Som vi gått på denna gata.. Och ändå hann vi inte med hela..Den tog liksom aldrig slut.
 
HOLLYWOOD SIGN, det var precis det vi knappade in på GPS:en.. uppför en slingrig snar liten gata med hus på båda kanter och på kullar åkte vi.. Tills vi fick parkera i uppför, där alla andra turister parkerat. För att ta den världsberömda bilden. HOLLYWOOD. jag kunde liksom inte ens se mig mätt på skylten. när vi sedan såg den efter alla våra utflykter så kände man sig "hemma" när man såg skylten. Eftersom vi såg den från hotellet. Men den där skylten. den ska jag ABSOLUT se igen. 
 
 
 
 
 
Känner ni glädjen? Lyckan? Solen steker , vi är världens lyckligaste i världen. Tredje dagen på världens härligaste semester .Tack till gubben som hjälpte oss att knäppa detta kortet. Tänk vad människor i världen är hjälpsamma!
 
En äkta hollywood bild. Solen, palmer och gatan. bara hollywood skylten som fattas.
 
Beverly Hills skylten, ett givet stopp och ta kort vid! Parkerade på en bostadsgata, gick vilse. Hittade inte den satans skylten. Fick fråga en brevbärare om hjälp, gick och gick.. Hälsade på några hemlösa, trodde vi var helt vilse och rätt som det är dyker den upp.. Beverly Hills. Ganska nära roedo drive streetan. Men fråga oss aldrig och vägvisningen. Skulle nog vara lika vilse nästa gång jag ska dit! haha.
 
Beverly street. Jag och turisterna. Dom kommer liksom på köpet på de flesta bilder. Vi alla är ju där för samma saker. Gatan nedför Roedo Drive iallafall. Blev absolut ingen shopping i roedo drive. lite dyrare. Inte mycket kändisar tyvärr. Men vi fick se vår första filminspelning där.
 
Väääääärldens finaste och skönaste hotellrum och säng. Utsikten var to die for. Sängen skulle jag lätt ta med mig hem.. Dessa amerikanska kuddar. stooors fluffiga och så sköna. Kändes som man hade en hel 160 säng för sig själv fast Henrik sov bredvid. Åh vad jag älskade den sängen. Vi började verkligen på topp.. Inte julia dock. haha . Badrummet var helt underbart med ! Ett rum för värsta handfatet och soffor och sen innanför det rummet fanns toalett med badkar. Sånt vill jag ha i mitt hus!
 
JOHNNY DEPP. WALK OF FAME
 
Om hollywood skulle jag kunna skriva hela dagarna. Det går inte riktigt beskriva känslan att ha varit där.. Men varenda krona spenderad i usa är med glädje. Lätt värt varenda krona!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0