Lucia 2013 & Julkorv

Full rulle blev det efter det lilla morgonmyset här hemma..
 
Började med Luciaövning kl 10 eftersom jag medverkade i kören iår, 2 timmar senare for jag mot hultsfred för att göra lite julkorv med svärmor och henriks mormor och morfar. Mycket trevligt och enklare än vad jag trodde, första gången jag gjorde korv men de lär nog inte bli sista. Hann tyvärr aldrig smaka eftersom tiden rann iväg och fick slänga i mig lite middag och fara hemåt mot Silverdalen, byta om och åka ner till folketshus där Luciakröningen skulle ske. Klockan 3 på eftermiddagen drog allt igång och vi sjöng för fulla muggar, lite falskt, lite högt , lite lågt och lite mörkt. Men ack så fint tyckte alla. Själv tyckte man ju mest att man själv hördes bara och att rösten gav vika. Men vad kul och så mycket julkänsla man får, så mysigt med Lucia, och att få mysa och umgås med sina vänner. 
 
Men äntligen är allt och alla måsten bockade.. Nu är jag äntligen ledig om helgerna, kan pyssla och gå i pyjamas hus länge jag vill.. Snart är det jul och lite extra ledigt .. Kommer sitta som en smäck. Hade dock gärna varit ledig lika länge som sambon som lyckats pricka in 2 veckor på raken.. Jag får nöja mig med lite lediga dagar bara. Men ska bli skönt iallafall. 
 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0