saknad

 
vaknade med sorgen i hjärtat idag, fattar inte att det gåttt hela 7 månader sen jag såg min älskade mormor sist.. att tiden bara flyget förbi och att sorgen inte försvinner men den blir lättare att gå med, att jag aldrig mer kommer att få träffa henne.
 
efter hjärtat gått till jobbet idag så somnade jag och lilla snuttan om eftersom jag haft lyxen att vara ledig idag, men ack vilken kämpig känsla att vakna upp med efter det.
 
drömde att min lilla mormor levde och njöt av livet, iställer var det morfar som hade lämnat oss.. mormor hade köpt ett nytt mindre hus som hon renoverade och styrde med, en fantastisk balkong på framsidan och eldade upp värmen i huset. Hon hade fortfarade kvar sitt och morfars hus och det andra huset låg bara 3 hus ifrån, i backen uppför deras gata. Hon njöt av livet och tyckte det var skönt att få göra som hon själv ville för en gångs skull, hon skulle även ha vänner över och bjuda på middag. det var nästan lite som hon mer umgicks med sina vänner än med oss familjen nu. men hon njöt, och bakade för fulla muggar. hon var sånn. kärleksfull. åh vad jag saknar dig! frågan är bara vad du vill säga med detta? vill du bara visa för mig att du har det bra just nu?att du trivs ändå även att du lämnade oss.. dessa frågor och sorgen som kommer. jag tror iaf du vill berätta att allt är bra nu. men det var länge sen jag hade dessa drömmar nu..
 
kämpigt inlägg men skönt att kunna skriva av sig med alla känslor. fint att ha till minne.. lilla evy<3
 
sista julen med mormor, tänk att vi inte hade en susning om det då och snart är första julen utan dig här..<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0