Måndag- slutet

Idag måndag den 4e förbaskade juni är Mimmi klar med allt i skolan! 10 dagar kvar till studenten, en Stockholmsresa med klassen på torsdag och sedan resten ledigt innan vi på torsdag nästa vecka lämnar studietider och skollivet till alla yngre människor och siktar mot en framtid utan läxor och skit på kvällen! Vilken härlig tanke! Känslan att känna att jag förmodligen aldrig mer kommer behöva plugga på saker jag känner är meningslöst är härlig men konstig, tänk efter 12 år i skolan så är den tiden över. Så idag har jag skrivit mitt sista läxförhör, fått reda på att jag är godkänd och klar med alla ämnen. Rensat ur mitt skåp och lämnat in nyckeln, tänka sig att man lyckades hålla koll på den lilla jävlen i 3 år utan att slarva bort den och även orka trängas med alla böcker och kläder och har även bråkat färdigt med mina skåpsgrannar Sofia och Daniel, tack för den tiden guys! Ett slut på detta stora kapitlet i livsboken!
Imorgon är baldagen äntligen inne, ska klä upp mig till tänderna och äntligen få använda min härliga klänning, bara vara fin och känna mig bekymmerslös, inget mer att oroa mig över, bara lyckan över att det finns ett slut på denna tiden!
Tänka sig, vem kunde tro att dagarna snart var komna? Inte jag för 3 år sen iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0