Årsresume Januari- Maj 2012!

Det har varit ett händelserikt och jobbigt 2012 år!
Januari var lugnt med plugg och hårt kör i gymmet eftersom jag bestämde mig för och ta tag i min kropp och ville känna mig nöjd med mig själv på min bal och student och inte känna något ånger senare på åren. Jag tränade hårt och åt nyttigt.. Vi åkte även till Idre hela familjen på skidresa!
 
 
 
 
Februari var värre.. Bandyn i Silverdalen skulle bli sista gången jag träffade min mormor i livet och jag sa aldrig hejdå.. Den dagen lämnade jag min mormor för jag glömde att säga hejdå innan jag gick iväg men insåg att de iinte gör så mycket för jag träffar henne igen.. så vart inte fallet.. Mormor blev dålig från ingenstans tyckte vi alla och fick proppar i kroppen och hamnade på sjukhus.. På min 19års dag åkte vi in till henne för att kolla till henne, alla andra åkte hem utom jag, själv stannade jag och läste tidningen för henne och grät mig igenom ett par ensamma timmar innan mamma och moster kom. Det var absolut inte den födelsedag jag tänkt mig och vi spenderade vad som skulle bli mormors sista natt i livet på sjukhuset i en extra säng och en fåtölj på mormors rum. Dagen efter kom alla syskonen och på kvällen skulle vi ha kalas och vi genomförde det trots allt som hänt, klockan 19.30 somnar min fina mormor in och kalaset blir en stor sorg bara, alla vi är samlade och kramas och gråter.. På kvällen åker vissa in för att ta farväl, jag åkte hem..
 
Kiti fyllde 10 år 2 februari och fick en hundtårta!:)
Jag bar ett kors på min födelsedag och bad om hjälp att allt skulle ordna sig.. Dagen efter skulle min värld rasa samman..
 
Tova fyllde 11 och jag skulle baka en hästtårta.
 
Mars var en sorgsen månad och jag fortsatte pendla till kalmar och hem och grät en skvätt på tåget i flera veckor efteråt.. Tänk att jag aldrig mer kommer få träffa min älskade mormor.. Vi var på begravning och sedan känns dessa månader som ett minne som försvann..April , Maj försvann..
Vi åkte till sthlm med klassen och bodde på hotell och såg Ranelid på stan. Linn och jag hade de bäst på dessa sthlm/hotellresor med klassen.. Herregud vilka minnen!
 
 
 
Vi skickade upp 8 rislampor efter begravningen , 1 för varje familj och 3 hamnade hemma hos mamma..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0