restaurangkonditor!

i onsdags började vi med den omtalade restaurangkonditorn i skolan, vilket menas med att vi ska lära oss och laga massa efterrätter som vi sedan ska få smaka av och så:) Allt är både på gott och ont, efterrätterna är gudomligt goda och efteråt så har man lyckats få sjukt ont i magen och bara vill gå o dö en stund eftersom man åt alldeles för mycket, ja ungefär så kommer varje onsdag i skolan de ut den är terminen!

helgen har varit lugn, beståt av lite jobb igår och sen mest bilåkande eftersom jag var tvungen att inviga körkortet i fredas, och vilken härlig känsla må jag säga att sitta där ensam.. Fattas bara lite bra musik som snart är fixat och sen är jag mer än lycklig!

Tillbaks till calmaret idag, men åka hem imorgon igen då det vankas jobb imorgon kväll från 23 till någon gång på tisdag förmiddag.. kommer bli en trevlig lön i mars månad hoppas jag ! Även hämta ut körkortet på tisdag, gosh vilken känsla ! så freaking gut !:)

Take Care peeps!


(Jordgubbsparfai med ananas sorbet imitten :)


(Brulée med julsmak och likörmarinerade apelsiner!)


(Väääärldens godaste kokosglass med rostade hasselnötter till och sen en sås!)

synd att vi får rulla ut när man avslutat denna linje..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0