BOKTIPS !



"Stormvarning.
När den storm som kallas fåken drar in över Öland gör man bäst i att hålla sig inne. Vindarna kommer från norr med is, snö och dimma och drar med sig allt i sin väg.


Åluddens stora gård har stått öde och igenbommad vid en automiserad fyrplats i många år. Det sägs att trähusen är byggda av timmer från skepp som gått under i fåken. Till slut får gården nya ägare, Katrine och Joakim Westin har tröttnat på Stockholm och flyttar till Åludden med sina två barn. Westins är ergarna husrenoverare ovh inte det minsta vidskepliga. Men på hösten när de har flyttat in får de höra den kusligaste sägnen om Åludden: att alla som dött där återvänder till jul."

Boken tyckte inte jag lät så bra när jag läste vad den handlade om , men jag har nog aldrig varit så fast i en bok innan , så spännande hela tiden och man vill bara läsa mer. Sen är det ju en fördel med att man känner igen sig eftersom det utspelar sig på Öland . :)
Fem PLUS av mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0